زیارت علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه؛ رهبری که مثل کوه است.

به قلم حجت حاجی کاظم

امروز توفیق شد دقایقی را پای سخنرانی و زیارت چهره برکتمند ایشان در مرکز تحقیقات نور نشستیم. سابقه احیاگری این مرد بزرگ از دیدار با امام خمینی ره در نوفل لوشاتو آغاز شده است؛ یعنی زمانی که هیچ شیعه ای در نیجزیه نبود. اکنون چندین میلیون شیعه به رهبری ایشان در کشور نیجریه پرچمدار دین حق هستند. می گویند مردم ایشان را آن قدر دوست دارند که انگار بپرستند. به قول جناب آقای مسچی (معاونت بین الملل مرکز) ایشان را به حق می توان سید حسن نصرالله دیگر نامید. مردم در نیجریه برای دیدن ایشان اشتیاق بسیاری دارند. آقای مسچی فرمودند در دیداری که ایشان و خانواده محترمشان با مقام معظم رهبری داشتند، رهبر معظم برایشان دعا کرده بودند و همسرشان فرموده بودند برای ما از خدا شهادت را بخواهید. (شیعیان نیجریه اکنون نیز علاقه مند امام خمینی و مقام معظم رهبری هستند.)

zakzaki

در تظاهرات میلیونی روز قدس اخیر در نیجریه ، سه فرزند ایشان توسط حکومت وقت نیجریه به شهادت رسیدند و یک فرزندشان نیز هنوز در بیمارستان بستری هستند؛ اما ایشان با روحیه و ایمان می گفتند که شهادت ها و فشارهای دشمن موجب بیدار شدن مردم خواهد شد. گفتند دشمنان با ابزار و سلاحشان به ما فشار می آورند اما ما با علم و تعقل با آنان می جنگیم و پیروزی نهایی با علم و عقل خواهد بود. ایشان در سخنرانی خود به آیه شریفه زیر اشاره کردند و فرمودند اسلام عزیز بر اساس علم و عقلانیت است و به همین خاطر باقی خواهد ماند:

فأمّا الزّبدُ فیذْهبُ جُفاءً و أمّا ما ینْفعُ النّاس فیمْکُثُ فِی الْأرْضِ ﴿الرعد، ۱۷﴾
اما کفِ روی آب، از میان می  رود و اما آنچه به مردم سود می  رساند، در زمین می ماند.

ایشان در مورد فعالیت های مرکز نور هم تعبیر گسترش علم و تعقل و باقی ماندن را به کار بردند.

مترجمی که همراهشان بود، گفت یکی از زخمی های آن حادثه خونین را برای مداوا به ایران آورده بودند. جوانی ۱۹ ساله که چندین عمل جراحی برایش انجام شد؛ به او گفتم ان شاء الله خوب می شوی و برای عروسی ات به نیجریه می آیم. گفت دعا کن شهید شوم. می خواهم شهید شوم.

ما قدر نعمت های خود را نمی دانیم و مفاخر جهان اسلام را نمی شناسیم.

زیارت علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه؛ رهبری که مثل کوه است.

2 دیدگاه برای “زیارت علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه؛ رهبری که مثل کوه است.

  1. احسنت
    خدا این عالم بزرگوار رو حفظ کنه
    دولت محترم یاد بگیره نه اینکه سانسور کنه
    میگن توی نیجریه اربعین امسال چند میلیون نفر از جاهای مختلف به زیارت ایشون رفتن اما دولت محترم و سایر رسانه ها حتی صداش رو در نیاوردن
    البته دولتی که از اربعین توی خود خود کربلا خبری منتشر نکنه بهتر از این هم نمیشه
    آخه فکر و ذکرشون امریکاست

    1. گاهی ملاحظات دیگری هم هست.
      من نمی دانم اما در موردی با شیعیان پاراچنار درباره قتل عام شیعیان صحبت می کردیم می گفتند ایران اگر اخبارش را پوشش می داد، دیگر قبایل سنی هم علیه ما متحد می شدند و چه خوب شد چنین نشد. شرایط نیجریه هم حساس است. البته عرض کردم شاید. بنابراین نمی توان به یقین گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول