بی حجابی چه قدر مهم است که این قدر نسبت به آن حساسیم؟

حجت حاجی کاظم

یکی از دوستان پرسیده بود:

چرا با این همه دروغ ؛ با این همه تهمت و … نباید منتظر عذاب باشیم ولی به خاطر نقص ظاهر چندتا جوون باید انتظار عذاب داشته باشیم ؟

به نظرم خیلی از افرادی که حجاب مناسبی ندارند ؛ قصد و نیّت نامناسبی ندارند . . .
به قول بزرگی، من یه نقصی دارم ، اینها هم نقصی دارند ؛ منتهی نقص اینها آشکار و نقص ما پنهان است . . .
در مورد نهی از منکر که ترکش باعث نزول عذاب میشه هم به نظرم نهی از منکر زبانی تأثیر مناسبی نداشته باشه و به قول بزرگی، در این زمینه باید کار هنری زیبا انجام داد .

پاسخ حقیر:

نکته خوبی فرمودید.
واقعا از نظر دین،‌تهمت و دروغ و غیبت،‌ به دل مربوط است و ظاهرا گناه بالاتری است که به آن توجه نمی شود.

اما
چند نکته است:

۱- ممکن است کسی که بی حجابی می کند، در دل خصومتی نداشته باشد و به خاطر متوجه نشدن منظور دین چنین می کند. اما این موضوع در کاهش سلامت جنسی جامعه تاثیر خواهد داشت و به مرور سمان مشکلات بسیار جدی فراهم خواهد کرد که مجال بحثش نیت.

۲- دروغ و تهمت و غیبت کمتر از حجاب خود را در جامعه نشان می دهند و به همین خاطر بی حرمتی مستقیم کمتری به اصل دین که موضوع مهم و مستقلی است دارند اما بی حجابی، به ور صریح مخالفت با خداوند را در جامعه نمایش می دهد و داد می زند. از این نظر پرده دری نسبت به حق بوده و استعداد بیشتری برای نزول عذاب عمومی دارد.
یک جمله طلایی:
خداوند گناهان بندگان را تا می شود می پوشاند اما وای به روزی که خودشان بخواهند گناهان و عصیانشان را به نمایش عمومی بگذارند. آن زمان نه اینکه رحمت خدا کم بیاید. بلکه اصلا اقتضای پوشاندن گناهانشان از بین رفته است.

شاید علت اینکه خداوند هم به بازگشت ما امیدوار است همین جهالت بی حجاب ها و اینکه کار زیادی در عرصه مستقیم از دست معتقدین بر نمی آید باشد.
مشکل آنجا ایجاد می شود که ما همان کار هنری و فکری را انجام ندهیم و انان نیز گاهی بفهمن اشتباه می کنند اما به خاطر حرف دیگران و … ادامه دهند.
این اتفاق بعید نیست!!!!!!!!

نظرات درباره این مطلب

http://mighatemehr.ir/halghe/view/post:21083

بی حجابی چه قدر مهم است که این قدر نسبت به آن حساسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول