چند توصیه برای بعد از عقد زیبای ازدواج

در این چند خط تلاش می‌نماییم به مهمترین و فوری‌ترین توصیه‌ها درباره اقتضائات بعد از عقد اشاره نماییم. توصیه می‌نماییم عزیزانی که در این مقطع قرار دارند مطالعه نموده و به دیگران نیز برسانند.

۱.    بعد از عقد، محبتی عجیب و الهی ایجاد می‌شود. از ظرفیت‌های آن استفاده کرده و نگذارید با بحث‌های بیهوده و رسم‌های نابه‌جا آسیب ببیند.

love

۲.    هر تحقیق و بررسی و بحثی که قبل از عقد جهت ازدواج اتفاق افتاده را فراموش کنید و حتی اگر طرف مقابل هم یادآوری کرد، گذشت کرده و به هیچ وجه ادامه ندهید. الان فقط زمان صبر و محبت و زیبا بینی است. حتی نسبت به چیزهایی که ظاهرا جالب نیست فعلا فقط باید خوش بین باشید.

۳.    اگر اختلافاتی با همسرتان پیدا کردید، (مگر در موارد خیلی خیلی خاص) با خانواده خود و همسرتان مطرح نکنید؛ حتی اگر نیاز به مشورت داشتید، اولویت را بر مشورت گرفتن از اساتید و مشاوران مورد اعتماد بیرون از دایره اقوام خود قرار دهید چرا که اختلافات برطرف می‌شود اما اگر دیدگاه بدی در ذهن خانواده ایجاد شده باشد یا خدای ناکرده حرمتی بشکند، به این راحتی ترمیم نخواهد شد.

۴.    سعی کنید به هر بهانه‌ای برای همسر خود پیامکی بزنید، نامه بنویسید، نقاشی کنید و …؛ خلاصه اینکه از روش های متنوع برای ابراز محبت استفاده کنید و مگذارید خلأهایی ایجاد گردد که زمینه ایجاد مشکل را فراهم کند.

۵.    برای آقایان: سعی کنید در ارتباط جنسی با همسرتان عجله نکرده و مرحله مرحله پیش روید چرا که در صورت عدم وجود آمادگی در همسرتان، امکان ایجاد سردشدگی جنسی (که مدت‌ها اثر آن باقی می‌ماند) وجود خواهد داشت.

۶.    برای خانم‌ها: تلاش کنید به هر بهانه‌ای جذابیت خود را حفظ کنید و از همسرتان دلبری نمایید. آقایان در این مرحله در خطر مقایسه قرار دارند. اما فراموش نکنید که تمنای هر نیازی با روحیه مردانه سازگارتر است.

۷.    همه روابط خود حتی ارتباط جنسی را برای رساندن محبت خداوند به همسرتان و نیز دریافت محبت خداوند به واسطه همسرتان قرار دهید. به نظر ما حقیقت همین است و این توجه، زندگی را زیباتر می‌کند.

۸.    بعد از عقد، رابطه شما و همسرتان نسبت به رابطه شما با خانوادتان اولویت پیدا می‌کند؛ اما سعی کنید با افزایش احترام به خانواده خود، هم از ناراحت شدن خانواده جلوگیری کرده و هم موجب شوید همسرتان نیز به خانواده شما احترام بگذارد.

۹.    در هیچ شرایطی با خانواده همسرتان مشاجره نکنید و مگذارید حتی اندکی شرایط مشاجره همسرتان با خانواده شما اتفاق افتد. به خانواده خود یادآوری کنید که باید مدافع همسرتان در مقابل شما باشند و نه منتقد به او.

چند توصیه برای بعد از عقد زیبای ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول