پاسخ به شبهه «فرق میان حوری و فاحشه چیست؟»

حجت الله حاجی کاظم؛ بهار ۱۳۹۴

متن شبهه (منسوب به صادق هدایت)

فرق حوری با فاحشه چیست ؟

یکی در استخدام خداست و دیگری در استخدام بنده‌ی خدا …

خدایی که به پیروانش حوری رشوه می‌دهد و بهشتی که فاحشه خانه است!

کدام یک بی‌گناه‌اند؟

فاحشه‌ای که از سر ناچاری اینگونه شکمش را سیر می‌کند؛

یا حوری که لذت تنش پاداش کارهای خوب بندگان است؟

تو میدانی؟

من نمی‌دانم!

پاسخ ما

بنده‌ی خدا، فاحشه به استخدام نمی‌گیرد.

قبل از حرف اصلی، بگویم که: بنده‌ی خدا، هیچ‌گاه فاحشه را به استخدام نمی‌گیرد.

کسی که فاحشه‌ای را به استخدام می‌گیرد، کسی که به جای ازدواج، فحشاء را می‌پسندد، بندگی خدا نمی‌کند؛ فسق می‌کند.

فرق استخدام خدا و استخدام فاسق، در این است که یکی برای بندگان خدا،‌ لذتِ همراه با «اخلاق و عشق» فراهم می‌کند و دیگری برای دو طرف، فسق و برای بشریت،‌ عادت کردن به اندک‌ها و زمینه‌سازی ظلم‌ها را فراهم می‌آورد.

خدا هیچ‌وقت به احدی حتی به حوری بهشتی‌اش ستم نمی‌کند اما فاسقی که فاحشه‌ای را به استخدام می‌گیرد، بخشی از پروژه فحشاء شده است و به جامعه‌ای ظلم می‌کند. حتی به خود و آن فاحشه نیز ستم‌هایی خواهد کرد.

ستم می‌کند چون حاضر نیست با عقد به پیوند خویش متعهد شود. (تعهد به حمایت از همسر، تعهد به همسر خویش دانستن وی، تعهد به درنظر گرفتن احتمال تشکیل جنین با نگه‌داشتن عدّه و …)

ستم می‌کند چون گسترش فاحشگی، احتمال ازدواج دختر و پسر فاحشه را به‌شدت کاهش می‌دهد و‌ احتمال مادری کردن فاحشه و علاقه به پدری کردن خودش نیز به‌شدت کم می‌شود.

ستم می‌کند چون تمام موضوع او، لذت جنسی شده و نه رشد و تعهد عاطفی؛‌ و این،‌ به‌تدریج فاحشه را در میان مردان هوسران سرگردان خواهد کرد و آنان او را تنها ابزاری در دستان خویش خواهند دانست و وی در این سرگردانی نقش دارد.

کسی نمی‌تواند بگوید آن فاسق چاره‌ای نداشته زیرا

می‌توانست به‌جای چند روز به استخدام گرفتن فاحشه، او را به همسری برگزیند و یا اگر نمی‌تواند، همسری متناسب برای او بیابد که تا آخر عمر تکیه‌گاهش باشد.

می‌توانست به‌جای استخدام او در ازای پول،‌ نیاز مالی‌اش را تأمین نماید تا آن فاحشه،‌ مجبور به تلاطم در میان مردهای فراری از تعهد ازدواج نشود.

اما فاحشه نیز با حوری خیلی تفاوت دارد.

او می‌توانست به درآمد کمتر و ترک موقت لذت فوری راضی شود تا صبر و پاک‌دامنی‌اش،‌ او را به همسری متعهد و همیشگی نزدیک سازد. (و رشـــد.)

می‌توانست با کنار گذاشتن جلوه‌گری‌های خیابانی،‌ زمینه هوس‌بازی مردان متأهل و حتی مجردی که دل بیماری دارند را کاهش دهد و مگذارد آنان با دلسرد شدن از زندگی، به همسر و فرزندانشان ظلم کنند.

می‌توانست اجازه دهد مردان و زنان جامعه در لذت پایدارتری به سر ببرند اما چنین نکرد.

اگر کسی فاحشگی نمی‌کرد؛‌ و اگر همه بنده‌ی خدا بودند، هیچ مردی لذت جنسی را در حد یک لیوان شیر و زن را در حد گاو تصور نمی‌کرد و از تعهد ازدواج فرار نمی‌نمود. آن زمان بود که هیچ دختر پاکی از لذت مادر شدن و همسری کردن محروم نمی‌ماند.

من فکر می‌کنم حتی هیچ نیاز مالی و هیچ طمع لذتی نمی‌تواند به یک زن اجازه دهد که فاحشه شود. معمولاً فاحشه‌ها آن مقدار جوان هستند که اگر بخواهند کار کنند، به گرسنگی شکم مبتلا  نشوند. اگر حتی به خاطر شرایط سخت محیط لازم بود، هجرت کند، کار کند و مدتی سختی را تحمل نماید؛ تا راهی پاک گشوده شود.

ما بر روی یاری خدا هم برای کسی که می‌خواهد پاک بماند حساب می‌کنیم. هرچند برخی باورش نداشته باشند.

اما حوری بهشتی

حوری بهشتی، به هیچ‌کس ظلم نمی‌کند. به بهشتیانی که در اخلاق و انصاف  و جوانمردی و فداکاری و خویشتن‌داری به اوج رسیده‌اند، لذتی می‌دهد که روح آن‌ها را در هرلحظه لطیف‌تر و دوست‌داشتنی‌تر کند.

حوری، تعهد هیچ مردی به همسر خود را از او نمی‌گیرد چراکه بهشت، محل محدودیت و تزاحم نیست که لذتی موجب رنج دیگری شود و ظلمی بیافریند. حوری بهشتی، حتی گاهی خود همسر دنیایی زیباتر شده‌ی مرد بهشتی است. البته اگر همسرش بهشتی شده باشد. حوری قصه ما، حتی می تواند مردی شایسته برای زن بهشتی باشد.

بازهم فرقی میان فاحشه و حوری نیست؟!

حوری، قبل از آن با دیگری ارتباط نداشته است. همسر کسی می‌شود که زیباترین صفات حق را یافته است. آیا فاحشه هم چنین است و چنان همسری دارد؟!  و آیا بازهم بهشت فاحشه‌خانه است؟! همان بهشت که محل همه خوبی ها و خوب ها و صلح و امنیت است.

و فراموش نکنیم که فاحشه هم می‌تواند بهشتی شود؛ به‌شرط پشیمانی و بازگشت.

… و خداوند آمرزنده و مهربان است.

دانلود فایل پی دی اف پاسخی به شبهه فرق میان حوری و فاحشه چیست

 

لینک موضوع:

 رو در رو با تاریکی - پاسخ به شبهات کفر

پاسخ به شبهه «فرق میان حوری و فاحشه چیست؟»

5 دیدگاه برای “پاسخ به شبهه «فرق میان حوری و فاحشه چیست؟»

  1. متاسفانه این قسم شبهات، حتی مصداقا هم در جامعه یافت نمیشه و تا حد خوبی ساخته و پرداخته ی ذهنه.
    کدوم زنیه که «فقط» بخاطر بی پولی خودش رو بفروشه؟ یعنی مثلا پیش خودش میگه «خب دارم از بی پولی می میرم یا خرج دوا و درمونمو ندارم، حالا چیکار کنم؟ آها، یه فکر خوب، برم خودمو بفروشم!»
    انگار که مثلا میخواد وسایل اضافه ولی بدردبخور خونه اش رو بفروشه!
    یعنی کمترین کاری که میتونه بکنه اینه که بره خونه ی کسی کار کنه. یعنی بنظرم زنی که با این استدلال خودفروشی میکنه، دچار فقدان مال نیست، دچار فقدان عقله!
    اما مطلب بعد اینکه فواحش روزگار ما مگه چند درصدشون از این قسم زنانند که این چنین براشون مظلوم نمایی میشه و قبح فحشاء با این دست طرفداری ها ریخته میشه؟
    مطلبتون بسیار خوب بود.

    1. بله. همینطور است اما متاسفانه همین فرمایش را کسی مثل آقای ده نمکی با مستند فقر و فحشای خودش نفهمید … برای من خیلی عجیب است که کسی در لباس بچه مذهبی ها آن مستند را ساخته باشد. البته فقر زمینه بی فرهنگی و فحشاء می تواند باشد اما به قول شما تنها علت نیست.
      روایت است ظاهرا که روز قیامت برای کسانی که چنین بهانه هایی می آورند، سختی ها و فقر حضرت ایوب ع و شرایط دشوار حضرت یوسف س را مثال می آورند.

    2. چقدر خوب که افرادی چون شما برای خودشون فکرهای رویایی میکنن و خیال میکنند که در مدینه فاضله زندگی میکنند و رای میدند و قضاوت میکنند و تند تند هم به خودشون حق میدند، ذر دنیای وانفسایی که زنی به خاطر اینکه همسرش پول لوازم آرایششو نداره یا نمیده،و دختری به خاطر اینکه پدرش پول لباسشو نداره، و حتی از اون کمتر به خاطر یک شارژ ۵ هزاری، تن فروشی میکنه،شما خیلی قشنگ سخنوری میکنید که زن به خاطر شکم سیر کردن و دوا دکتر، تن فروشی نمیکند؟؟؟؟؟ کجای دنیا زندگی میکنی دقیقا، دوست عزیز؟
      مثلا دختره به پدرش بگه، چون پول رخت و لباسمو نداری، من میرم کلفتی یا منشی گری مثلا ،خودم خرجمو درمیارم،باباش هم میگه،آفرین،قربون دختر فهمیدم! برو کار کن ! چیزی هم که زیاده الحمدلله کاره دیگه! واقعا این‌جوریه؟ یا دختره دوتا چک میخوره، پرت میشه گوشه خونه؟

      1. حرف این نیست که مشکل داریم یا نداریم.
        حرف اینه که وقتی ما مثلا راه دزدی یا راه فحشا یا راه قتل یا … رو برای امرار معاشمون و برای چرخاندن زندگمیمون باز ببینیم و باز بگذاریم، واقعا اقتصادش هم ایجاد می شه و بعد اون موقع مجبوریم بگیم راه دیگه ای نداریم.
        مشکل اینه که وقتی عده ای توجیه کنند که آره خیلی ها مجبورند برای معاش فاحشگی کنند، آدم های کم توجه به اخلاق جامعه هم پیدا می شن که به خاطر یه مشت اسکناس بیشتر، خودشون رو قانع می کنند که بله. مجبورم.
        البته وقتی می خواهیم در مورد یک آدم خاص قضاوت کنیم، حق نداریم بگوییم صد درصد این آدم از اول فاسد بوده اما نمی تونیم عملش رو با این حرف ها تطهیر کنیم.

        1. من بانظر مدیر سایت موافقم .. لایک..
          یه خانم مطلقه م و مشکلات زیاد بیکاری کشیدم ولی نذاشتم کسی چپ نگام کنه .. خدای ما خیلی بزرگه باید صبور بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول