جملاتی برای تخریب دین و خدا در داستان سربازی که کودک را نجات داد

عکس زیر،شکوه وجدان و اخلاق انسانی یک سرباز را نشان می دهد اما متنی که در ذیل آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، بسیار مشکوک و احتمالا ساختگی است.

east german soldier helping boyاصل متن پخش شده به این قرار است:

اقدام تامل برانگیز یک سرباز آلمانی موجب شد تا ۳۱۷ خیابان از سراسر دنیا به نام او نامگذاری شود.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عکس زیر یک سرباز آلمانی را نشان می دهد که برای کودک جا مانده از خانواده اش سیم خاردار دیوار برلین را کنار زد. این سرباز به دلیل خیانت به کشور اعدام شد.
متن زیر نوشته ای در دفتر یادداشت این سرباز است:
«گاهی انسان بودن گناه بزرگیست. اکنون که می دانم بخاطر کمک کردن به کودکی بیگناه که بازیچه جنگ و خشونت شده است فردا قبل از طلوع آفتاب مرا بدستان خداوند می سپارند. می دانم که انسانیت هرگز نمی میرد ولی بدانید که گاهی انسانیت گناه بزرگیست.»
گفتنی است؛ مجسمه این سرباز بزرگ در ۷۰ کشور ساخته شد و ۳۱۷ خیابان در دنیا بنام این انسان بزرگ نامگذاری شد و آن کودک هم بنیانگذار یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در کشور آلمان شد.

تحلیل این متن

با تحقیق کوتاهی که داشتم، این داستان گویا فقط منجر به انتقال آن شخص از واحد مربوطه شده و این دست نوشته ها راجع به سپردن او به خدا و اهمیت انسانیت و … گویا صحت ندارد. لینک زیر را ببینید:
http://www.vintag.es/2014/11/an-east-german-soldier-helping-boy.html

البته فرصت تحقیق بیشتری نداشتم و شاید من اشتباه می کنم. از دوستان برای پیگیری و تحقیق کمک می طلبم. اما به نظر می رسد از آن متن خودساخته خواسته اند برای مستقل نشان دادن اخلاق و انسانیت از دین استفاده کنند.

 

بقیه مطالب مشابه ما در پاسخ به متون ضد دین

 رو در رو با تاریکی - پاسخ به شبهات کفر

جملاتی برای تخریب دین و خدا در داستان سربازی که کودک را نجات داد

8 دیدگاه برای “جملاتی برای تخریب دین و خدا در داستان سربازی که کودک را نجات داد

  1. اینکه آن سرباز اعدام شد یا انتقال یافت نمی دانم ولی از متنی که به آن اشاره کردیدمستقل بودن اخلاق وانسانیت از دین استنباط نمی شود ودرجایی از این نوشته از خدا ودین انتقاد نشده ومنظور از گاهی انسانیت گناه بزرگی است هم گناه از لحاظ قوانین جاری آن کشور است نه از نظر خدا

  2. حالا که یه بنده خدایی داره خوبی میکنه شما بگین داره دین رو خراب میکنه.بابا کاسه کوزهاتونو جم کنین یعنی فقط میخواین بگین که اره ما هم هستیم.انسانیت دین ومذهب نمیشناسه

    1. ما اصلا درباره عمل این آدم نظر ندادیم.
      درباره تحلیلی که در مقابل دین ارائه شده نظر دادیم.
      اتفاقا به نظر ما آدم های ظاهرا بی دین هم خیلی وقت ها داشته هایی از محبت و انسانیت دارند.
      هرچند بر طبق تحلیلی که جای خودش باید بررسی شود، سطح فعلی اخلاق بشر، تحت اثر تعالیم پیامبران است.
      کتاب آقای دکتر سیدحسین نصر را می توانید در این مورد ببینید.

  3. متاسفانه در حال حاضر که هر چه جنایت و نامردمی و اعمال ضد انسانی رو بنام دین اسلام انجام می دهند و خود را نیز دین دار دو آتشه معرفی می کنند . دین واقعا در هیچ عصری اینگونه مظلوم واقع نشده بود. تخریب ها از همه جهت نسبت به دین انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول