بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازی

این مطلب را دو سال پیش در وبلاگم درج کرده بودم که به نظرم رسید برای امروز نیز مفید باشد.

به نقل از سایت روات حدیث

تا مدتها رسم بر این بود که فعالان ضد دین و ضد اسلامى که خودشان را پشتِ هویتهاى مجازى، پنهان مى‏ کردند، در فضاىِ مجازى، وبلاگ ها، شبکه‏ هاى اجتماعى، شبکه‏ هاى به اشتراک گذارى لینک و… فعالیت مى‏ کردند و سعى مى‏ کردند که با تولیدِ محتوایى شاملِ ناسزا و تمسخر، کمى در جلبِ توجه نظرِ دیگران، فعال باشند.

ضد دین

سرگرمى و لذتِ این فعالان، در یک مسئله خلاصه مى‏ شد. اینکه شاهدِ حضورِ نیروهاى مؤمن و متعهد در فضاى مجازى بودند که سعى مى‏ کردند با انواع و اقسامِ استدلال هاى علمى و عقلى، به آنان نشان بدهند که اشتباه مى‏ کنند و حتى به شبهاتِ آنان پاسخ بدهند.

همانطور که کاملاً آشکار است، این یک بازىِ طراحى شده و کاملاً مفرح بود که باعث خنده و سرگرمىِ آنان مى‏ شد. چون این فعالان ضد دین، نمى‏ خواستند دست از عقیده‏اىی که داشتند، بردارند، فقط مى‏ خواستند نیروهاى مؤمن و متعهد را بیشتر به تمسخر بگیرند و با طرحِ چند شبهه بى اساس، وقت و انرژى و زمانِ آنان را تلف کنند. بعد هم از دیدنِ ناراحتى و عصبانىِ نیروهاى مؤمن و متعهد که از دیدنِ بى احترامى به مقدساتِ دینى، برافروخته مى‏ شدند، لذت مى‏ بردند و آنان را به هم نشان مى‏ دادند.

اما مدتى است که در این فضاى مجازى، معادلاتِ بازى، به شدت تغییر کرده است. مدتى است که همه این فعالیت هاى ضد دین و ضد اسلامى، به صورتِ همه جانبه‏ اى به شکست خوردن مى‏ انجامند.

اما مى‏ دانید چطور؟

راه اندازىِ کمپین های بین المللى در فضاى مجازى، تحتِ عنوان هایی مثل: اسلام دنیا را فتح خواهد کرد، که در حالِ حاضر در مراحلِ اولیه به سر مى‏ برد، توانسته است که زمینِ بازى را تغییر دهد.

سخن از رویکردى در مقابلِ فعالانِ ضد دین و ضد اسلامى است که:

هرگز نمى‏ خواهد شبهاتِ آنان را پاسخ بدهد، هرگز نمى‏ خواهد آنان را متقاعد کند که نظراتشان اشتباه است، هرگز نمى‏ خواهد آنان را متوجه اشتباهشان بکند، بلکه بر عکس، آنان را تشویق مى‏ کند که عقاید و نظراتشان را همیشه داشته باشند و بر آن اصرار کنند.

سخن از رویکردى است که در مقابلِ سیلِ ناسزا و تمسخرهاى فعالان ضد دین و ضد اسلامى، فقط لبخند مى‏زند و حتى آنان را تشویق مى‏کنند که خلاقیتِ بیشترى در ناسزاها و تمسخرهایشان داشته باشند. لبخندى که تا به حال شکست‏ ناپذیر باقى مانده است و هیچ کسى نتوانسته است چهره دیگرى از آن ببیند.

سخن از رویکردى است که تولیدِ محتواىِ دینى را از قلبِ اروپا و آمریکا، شروع کرده است و مى‏ خواهد رشد و نفوذِ اسلام و اسلام خواهى را در همه دنیا نشان بدهد. رویکردى که دارد نشان مى‏ دهند این اسلام است که در حال فتحِ همه دنیاست و حضورِ چندِ کاربرِ قابلِ ترحمِ ضد دین و ضد اسلامى، هیچ تغییرى در این حقیقت به وجود نمى‏ آورد، بلکه از آنان موجوداتى قابل ترحم مى‏ سازد.

سخن از رویکردى است که به جاى ناسزا گفتن و تمسخر در مقابلِ ناسزا و تمسخرِ آنان، سعى در آرام کردنِ آنان دارد تا بتوانند انتخاب و تصمیمِ دنیا که پذیرش اسلام است را راحت تر بپذیرند یا حداقلِ میزانِ دردِ کمترى را تحمل کنند. البته گاهى هم آدرسِ کلینیک هاى روان درمانىِ خوب را جهتِ مداواىِ مشکلاتِ گذشته که باعثِ عدمِ جلبِ توجه شده است، در دستورِ کارِ این رویکرد قرار دارد تا به این طریق هم بتواند وظیفه انسانى خود را انجام دهد.

آرى، اسلام دنیا را فتح خواهد کرد و همین باعثِ برانگیخته شدنِ حسرت و حسادتِ آنان شده است. لازم نیست ما کارى انجام بدهیم، همین حسرت و حسادت، کارِ خودش را با آنان مى‏ کند.

یادداشت مدیر میقات مهر بر این مطلب:

این سخن درستی است که حق جویانه حرکت کردن، می تواند انحرافات را به بن بست کشاند.

این درست است که با بی احترامی، هرگز نمی توان به نتیجه ای رسید.

اما دو نکته مهم است:

۱- هرگز ما حق نداریم مطلبی را که توهین و انحراف است، به نام آزاد اندیشی منتشر کنیم.

۲- صبر و حوصله و … برای پاسخ گویی به شبهات کافی نیست. همیشه به مطالعه و حرکت علمی نیازمند هستیم.

بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازی

3 دیدگاه برای “بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول