توصیه هایی درباره ترک خودارضایی به یک نوجوان سوال کننده

سلام پسر عزیزم

این مسئله چند ویژگی مهم دارد:

۱- وسوسه آن، در طول زندگی با البته کشش های کم و زیاد ادامه دارد. بنابراین فکر نکنیم زمانی از آن رها می شویم و نیاز به مراقبت از خود نداریم دیگر. بنابراین کمر همت ببند و مبارزه ای محکم را آغاز کن.

۲- این مسئله، پیش رونده است. یعنی اگر برای برطرف کردنش تلاشی نکنید، کم کم وخیم تر می شود و وضعیت مشکل تری از نظر معنوی، جسمی و روحی ایجاد می شود. بنابراین بدانید که بدتر از این هم ممکن است و نیز اگر تلاش نکنید، می تواند بدتر شود.

۳- به این نکته توجه داشته باشید که حتی یک لحظه و کمتر از یک لحظه نباید از لطف خداوند غافل شوید. خدای بزرگ مراقب شماست و حواسش به شما هست. درست است که این کار حرام است اما هر لحظه که پشیمان شوید، هرچند بارها و بارها پیمان شکسته باشید، بازهم پشیمانی شما نزد خداوند ارزشمند است و کمکتان می کند برگردید.

۴- مطلب درباره ضررهای این مسئله و اهمیت مراقبت نسبت به آن خیلی زیاد است و بنابراین درباره آن سخنی نمی گویم.

۵- برای آنکه راهکارهای بهتر ترک کردن آن و … را پیدا کنید، پیشنهاد می کنم این وبلاگ را سر فرصت به طور کامل بررسی کنید و با آنان تبادل تجربه کنید. سوالاتتان را بپرسید و تجربه هایتان را در میان بگذارید. تجربیات کسانی را که ترک کرده اند، در این سایت ببینید و هر زمان در ترک بودید، اعلام پاکی کنید. این جمع به شما کمک می کند بهتر ترکش کنید.

http://tobe94.blog.ir

توصیه هایی درباره ترک خودارضایی به یک نوجوان سوال کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول