چطوری دوست دختر پیدا کنم؟

دیدم این سوال رو دوستان گلم زیاد می پرسند که:

«چطوری دوست دختر پیدا کنم؟»

در مشاوره ها، در فضای وب و …

چند سال است به عنوان مشاور گاه پای درد دل جوانان عزیزی می نشینیم.اتفاقاتی زیر پوست دلبستگی های دوستی دختر و پسر می افتد که باید قبل از اقدام به هر کاری، آنها را بدانید.

می خواستم به عنوان برادر کوچکتان از دوستایی که دنبال دوست دختر و یا دوست پسر هستند، خواهش کنم به عنوان مقدمه، یک متن صمیمی رو با دلشان مطالعه کنند.

راه دوری نمی رود. حتما از نظرات و بحث هایی که در مورد این دو مطلب دارند هم استقبال می کنیم.

چگونه دوست دختر پیدا کنم؟

گفتگویی که میگم رو در اینجا ببینید: گفت که دلش به اسارت رفته

مطلبی هم که حاصل مشاوره هایی در مورد دل بستن ها در شبکه های اجتماعی است و پشت آن تجربیات تلخ دوستان شما نهفته است:

«سخنی با آنان که هنوز می خواهند روابطشان را (با جنس مخالف) در شبکه های اجتماعی ادامه دهند»

اینم تونستید، ببینید:

معصومیتی که برای روابط دختر  و پسر خارج از ازدواج ساختیم دوستی دختر با پسر و پسر با دختر برای تاثیر فرهنگی

ما سال هاست به دنبال حقیقت می گردیم و مدتهاست مشاوره می دهیم. نگاه فکری ما در زمینه حق جویی را می توانید اینجا ببینید:

https://mighatemehr.ir/fa/?p=599

و درباره ما، اینجا بیشتر بدانید:

https://mighatemehr.ir/fa/?page_id=22

چطوری دوست دختر پیدا کنم؟

73 دیدگاه برای “چطوری دوست دختر پیدا کنم؟

      1. سلام من پسری سیزده ساله هستم و خیلی مشتاقم با دوستی با یه دختر و قطعا هنوز به سنی نرسیدم ک بتونم مستقل شم و ازدواج کنم و خیلی با دوست شدن با یه دختر علاقه دارم تازه هم به نظر من ازدواج مثل کله پاچه میمونه اگه ماهی یه بار بخوری بهت میچسبه ولی اگه هر روز و هر لحظه بخوری بعد یه مدت حالت بهم میخوره واازدواج هم همینگونس ولی دوستی به این دلیل که دختر و پسر شاید هفته ای یک بار همدیگرو ببینن و همیشه برای هم تازگی داشته باشند و من الان دختری رو میشناسم و نمیتونم بهش بگم ک میخوام باهاش دوست چون از نه شنیدن بدم میام للطفا راهی رو بگید که همون بار اول قبول کنه

        1. پسر عزیزم
          سلام
          اشتباه می کنی.
          آمارهای به روز، نشون میده که کیفیت زندگی برای کسانی که اینطوری زندگی می کنند، بسیار پایینه.
          در ازدواج، تجربه های عاشقانه بزرگی وجود داره و از خیلی معضلات دوستی مثل افتادن در مقایسه ها و وابستگی های بیجا دور خواهد بود.
          در بخش کوتاهی از این مطلب، اشاره ای به آمارهایی که گفتم هست:
          بررسی پیشنهاد ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۸ سال و توهم معضل ازدواج کودکان
          فرصت بیشتر گفتن نیست. لااقل این حرف ها را به عنوان یک احتمال در ذهنت جای بده.
          در مورد راهنمایی ای که خواسته بودی، لااقل باید مدت قابل توجهی صبر کنی تا اون دختر خانم شوکه نشه و به شما جواب رد نده. اما حواست باشه که اگر جواب مثبت هم بده، دلیل بر اینکه این کار خوبه نیست چون جوّ جامعه ما برای دختر و پسر اینکه که این دوستی ها مشکلی ایجاد نمی کنه. اما شما که اهل فکر هستی، بیشتر مطالعه و بررسی کن.
          به هر حال برایت ایمیلی هم فرستاده ام.

    1. عزیز دل!

      من به هیچ وجه در کار شما دخالت نکردم. شما اختیار داری و مسئول کارهای خودت هستی. مقصود در اینجا، گفتگوی منصفانه و علمی بود.

      ضمنا
      از آن چیزایی که در کتاب های ما نوشته، فهمیده ام که:

      – برای گسترش دانش و تعقل باید تلاش کرد.

      – برای رهایی دوستانمان از دام هایی که سال ها بعد متوجهش خواهند شد، باید یاریشان کرد (تعاونوا علی البر و التقوی)

      – نباید به دیگران به هر عنوانی آسیب زد حتی به عنوان دوست دختر و دوست پسر.

      بسیار خوشحال می شوم اگر موافق نیستید، استدلالهایتان را بفرمایید. فقط خواهش می کنم از استدلال و تعقل خارج نشوید.

    2. سلام سیاوش جان☺
      اجباری در پذیرفتن مسائل نیست
      اما چیزی که لازمه اینه که بهم دیگه احترام بذاریم
      پس این سبک صحبت صحیح نیست.
      لطفا با ادب و احترام بیشتر

  1. سلام بیشتر وبلاگتون رو خوندم مطالب زیبایی داشت اما یه نکته با حرف شما موافقم ولی انسان دوست داره به کسی محبت کنه و تزش محبت ببینه ولی وقتی شرایط ازدواج رو هیچ جوره نداره باید چه کار کنه اگر تونستید و فرصت کردید به وبلاگ من سر بزنید و آرشیو وبلاگمو بخونید من عاشق دختری بودم که به نظرم همه چیزش عالی بود ولی نشد بعد از اون جریان یک مشکلی برام پیش اومد که الان مانع ازدواجم میشه به نظره شما من باید چه کار کنم بمونم و تو تنهاییم بسوزم ؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیزم آقا مسعود

      ممنون از ابراز محبتتان.
      آدمی باید اهل محبت ورزیدن باشد.

      إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا ﴿مریم‏، ۹۶﴾
      مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبّتی برای آنان در دلها قرار می‌دهد!

      همیشه و به همه کس. مگر اینکه به خاطر وابسته نشدن او، ترجیح دهد فعلا ابراز محبت نکند.

      به نظرم خیلی ها هستند که حتی بدون ازدواج می توان به آنها محبت ورزید. هم محبت زبانی و هم عملی.
      به پدر و مادر، به اقوام، به دوستان، به معلم، به شاگرد، به خیلی ها.
      البته درجه ابراز محبتش با همسر متفاوت است و پیشنهاد می کنم باز هم بررسی بفرمایید شاید راهی برای ازدواجتان باشد.

      باید محبت بورزیم اما صادقانه و نه برای کاسبی و نه برای اسیر کردن دیگران.

      و محبت به خدا و آدم های بزرگ نزدیک خدا (اولیاء حق) البته نه بدون شناخت، می تواند محبت ورزیدن ما را به سقف رساند.

      و یک نکته: محبت ورزیدن اصل نیست. اصل، اهل محبت ورزیدن شدن است.

  2. به نام خدا
    سلام
    دوست پسر و دوست دختر چیزی است که به وسیله آن شیطان انسان ها را گمراه می کند.
    اما این خوب است که پسران دختری را پیدا کنند که دوستشان بدارد و دختران نیز پسرانی را بیابند که دوستشان داشته باشد و این مقدمه ای شود برای ساختن بهترین بنا ها یعنی ازدواج

  3. سلام علیکم.بسیار بسیار از شما متشکرم که در این اوضاع خراب جامعه به کار فرهنگی مشغول هستید.از جوابهای قشنگ و عادلانه و البته عاقلانه ای که به کاربران دادید متشکرم.من اهل راه افتادن دنبال دختر ها نیستم ولی گاهی وسوسه میشوم که با دختری دوست شوم…به نظر شما چی کار کنم که این وسوسه ها دنبالم نیاید؟ممنون.

    1. سلام عزیز
      تشکر از لطفتون.
      این نکات به نظرم می رسد:
      علاقه به جنس مخالف، منشأ درستی دارد و خیلی خوب است زودتر به ازدواجی محکم و زیبا برسد اما دوستی ها، آسیب زا است.
      ۱- نسبت به مشکلات تجربی آن توجه کامل داشته باشیم و همیشه وابستگی های احتمالی و آسیب های روحی و روانی و آثار آنها را مرور کنیم.
      ۲- در مرحله بعد باید بگوییم که به خدا اعتماد می کنیم و برای امر او، این محبت های زیبای آسیب زا را موقتا کنار می گذاریم. در دل نسبت به همه محبت داریم و برای موفقیتشان آرزو و دعا می کنیم اما ابراز محبت به جنس مخالف نامحرم را به علت آسیب های آن انجام نمی دهیم.

  4. سلام ..اخه اگر من پول داشتم که ازدواج میکردم هیچ موقعه دختر بازی نمیکردم ..اگر پول داری بهم بده من زن بگیرم .قول میدم به دختر مردم نگاه نکنم ههههههه

    1. دوست عزیزم
      مشکل پول نیست. مشکل سبک زندگی ماست. مشکل این است که چیزهایی را در ازدواج لازم می دانیم که لازم نیست. شاید بگویید اگر من هم بپذیرم خانواده دختر نمی پذیرد. خواهم گفت شما خانواده ای را که مثل خودت درست فکر کند اگر درست فکر کنید پیدا خواهید کرد. اگر پیدا نکرده اید، حاضرم کمکتان کنم جستجو کنید. 🙂
      دوست گلم! اگر خدایی هست، اگر گناه را کنار بگذاریم، راهی برایمان می گشاید.

  5. سلام خسته نباشین…خدارو شکر مطالب سایتتون عالی بود استفاده کردیم فقط ی سوال خییییلی فکرمو مشغول کرده این ک من چجوری شریک زندگی یا عشقمو پیدا کنم؟؟؟إز فضای مجازی ک نمیشه…تو خیابون ک هیچی…پس باید إز کجا پیدا کرد….(لطفا جوابتون مربوط به دین و این حرفا نباشه چون اعتقادی ندارم ی چیز نرمال و اخلاقی منظورمه)خیلی ممنون

    1. سلام برادر عزیز

      از تعریفتان ممنونم. البته من به یاری خداوند کاملا اعتقاد دارم و آن را عقلانی تجربه کرده ام اما این منافات با تعقل برای پیدا کردن راه های نرمال و مشاوره ای ندارد و راه هایی هم که ما پیشنهاد می کنیم، مشاوره ای عقلانی است و در عین حال توکلمان هم بر خداست.
      راهی که مورد نظرمان است را خیلی خیلی خلاصه عرض می کنم و اگر کافی نبود، ایمیلی را که برایتان ارسال خواهم کرد ادامه دهید. (reply کنید) موارد را که می نویسم، هرکدام حرف های زیادی دارد که باید درباره آنها مطالعه و پیگیری کنید اما خلاصه زیر، کمی دید می دهد به شما:

      ۱- شما باید ملاک های خود را مشخص کنید، اهداف ازدواج را بررسی کنید و به سیستم فکری منظمی برسید.
      ۲- معیارهایتان را بیرون بکشید و در نظر بگیرید برای خوشبختی در ازدواج، شاید بیش از ۵۰-۶۰ مورد تناسب باید بررسی شود.
      ۳- شبکه ای پیگیری برای یافتن گزینه های خوبی با توجه به معیارهایی که بیرون کشیده اید، تشکیل دهید. این شبکه شامل خانم هایی است که می توانند به دنبال دخترانی که متناسب با معیارهای شما می توانند باشند است. به دلایل متعددی از جمله اینکه خود خانم ها، خانم ها را بیشتر می شناسند، بهتر است این مرحله را خودتان نروید.
      ۴- شبکه ای که گفتم، شامل خواهر، مادر، همسر دوستتان، اساتید و فرهیختگانی که شما را می شناسند و … است.
      ۵- بعد از معرفی، باشیوه ای علمی و بسیار حساب شده بین ۵-۱۰ جلسه مفصل و بدون تعصب گفتگو می کنید و سوالات استاندارد مفیدی را که مشاورانی پیشنهاد کرده اند می پرسید تا تناسب را تشخیص دهید. البته معمولا بعد از جلسه دوم، اگر خیلی فاصله داشته باشید مشخص می شود.
      ۶- بدون تردید، تحقیق علمی و مفصلی نیز برای یافتن دقیق تر میزان تناسب لازم است. روش تحقیق موثر، در جزواتی در سایتمان آمده است. بخش دریافت ها پیدایش می کنید.
      ۷- بعد از اینکه بین شاید ۲ تا ۱۵ مورد که از طرف شبکه ای که گفتم معرفی شد توانستید کسی که واقعا تا جلسه مثلا هشتم ۹۰درصد دلخواه و متناسبتان بود را پیدا کردید، به یکی دو مشاور با دید انتقادی و دلیل خواهی مراجعه می کنید.

      به نظر ما با رعایت ریزه کاری ها در این روش، می توانید به لطف خدا تا حدود زیادی پایه زندگی ای محکم و ماندنی را بگذارید. وگرنه روش هایی که مردم می روند، متاسفانه خیلی وقت ها به زندگی خوبی نمی رسد. روشی که گفتم، بارها و بارها امتحان خود را هم پس داده است.

  6. سلام…خیلی ممنون بابت جواب سوالتون دیشب پرسیدم ک ادم چجوری باید عشقشو پیدا کنه…جوابمم دادین فقط من ی چیزو متوجه نشدم منظورم این بود ک إز کجا باید زن ایندمو پیدا کنم أیا تو خیابون تو مجازی یا کجا؟؟؟؟؟مرسی

    1. سلام برادر عزیزم

      نه از طریق مجازی، نه از طریق دیدن در خیابان و نه حتی در محل کار و دانشگاه. دلایلی محکمی هم برای این حرف دارم. به نظر ما باید از طریق آشنایی شبکه ای که عرض کردم عشق آینده خود را پیدا کنیم. البته عشق آینده ما را اول باید عقلمان به نتیجه برسد که متناسبمان است.

      خیلی از ازدواج هایی که فقط با یک عشق خیابانی شروع می شود، به بن بست طلاق یا طلاق عاطفی می رسد. به نظر ما راه درستش این نیست.

  7. سلام . من دوست دختر دارم یعنی هنوز ندارم ولی میخام بهش بگم اخه دختر خاله منه . باهاش فیلم نگاه میکنم و اتفاقات خنده دار بی افتد با هم میخندیم و دوست هم دیگه هستیم ولی اونقدر نه که اسمش رو بگذاریم دوست دختر . یعنی اگه بهش بگم ممکنه سیلی بزنه عصبانی بشه یا به مامانش بگه و من بد بخت بشم خیلی میترسم . اخه یکم خیلی ساده است و ممکنه همون اولین بار عصبانی بشه به مامانش بگه . بد تر از اون ممکنه به پدرش بگه که خیلی میترسم چون یه پدر عصبی داره که نگو . راهنمای کنید که چجوری بهش بگم که تاثیر خوبی بگذاره و خیلی راحت باشه . ولی یه سول دارم که صد در صد جوابشو دارید . من مسلمانم و خیلی به حجاب و دین اسلام اهمیت میدم ولی اون خیلی با من فرق داره خیلی از حجاب بدش میاد ایا این دوستی میتونه ادامه پیدا کنه . تنها فرقش با من فقط همینه ولی همون ارزو یی در اینده داره برای شغلش که منم دارم همون غذایی دوست داره که من دارم . اخلاق خوبی داره . اهل متالعه و سر سختیش و سادگی زیادش باعث شد که ازش خوشم بیاد

    1. سلام پسر عزیزم
      حدس می زنم نوجوان باشید. احساسات شما درباره یک آدم دیگه و اینکه علاقه در دل شما وجود داره، ارزشمنده و نشان دهنده اینکه که قلبتون، ویژگی محبت رو که آیینه بودن نسبت به خداست در خودش داره.
      یک نکته: فرض کن دوست شدید. این دوستی تا چه زمانی ادامه پیدا می کنه؟ آیا یک روز منجر به ازدواج میشه یا نه؟ اگر منجر به ازدواج بشه، اون ازدواج جذابیت کافی نداره چون چند سال جذابیت هاش مصرف شده و اگر منجر به ازدواج نشه، شما همسر آینده زندگیت رو با ایشون مقایسه خواهی کرد و باعث میشه زندگیت یخ بشه.
      پیشنهاد من اینه که همین رابطه دخترخاله-پسرخاله ای رو با احترام و البته رسمی حفظ کنید. به قول خودت با اخلاقی که از خودش و پدرش گفتی و اینکه فامیل هم هستید، اگر خدای نکرده دیگران درباره تو که پاک و نجیب هستی فکر بدی کنند، خیلی برات بد میشه. ضمن اینکه اگر خدای نکرده روی شما اسم بذارند یعنی بگویند این ها برای هم ساخته شده اند و باید یک روز با هم ازدواج کنند، گزینه ازدواج برای شما خیلی محدود خواهد شد.

      درباره اینکه چقدر با هم تناسب دارید، به این راحتی نمیشه نتیجه گرفت. شاید ۵۰ تا مورد باید بررسی بشه تا به این نتیجه برسیم که تناسب دارید یا نه.
      البته تناسب نداشتن چندان به روابط فامیلی لطمه نمی زنه اما برای ارتباطی مثل ازدواج، چندین جلسه بررسی رسمی و علمی لازمه.

      امیدوارم در همه مراحل زندگی ات، حساب شده و عاقلانه پیش روی که یک روز افسوس شکست های عاطفی و … را نخوری.

      1. سلام یه سوالی داشتم خدمتتون
        آیا دوستی با یه دختر فقط برپایه ی یک دوستی باشد اشکالی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. سلام عزیز
          تصور جامعه ما این است که فقط زمانی که دوستی وارد فاز سوء استفاده و یا نیت های بد شده باشد ناپسند است در حالی که بسیاری از جوانان ما در ابتدا و به ویژه در سن نوجوانی، تنها از روی کنجکاوی و گاه عاطفه خواهی وارد این روابط می شوند.
          اساساً نظر خاص ما این است که مشکل اصلی از سمت وابستگی های عاطفی ایجاد می شود که به نظر ما کسی نمی تواند ادعا کند می تواند آن را کنترل کند. موردهای مشاوره ای بسیار زیادی که برخورد کرده ایم نشان می دهد مسئله پیچیده تر از آن است که فکرش را کنید.

  8. سلام . از مطالب مفیدتون ممنونم . فقط یه سوالی دارم ؟ میخوام بدونم که ما باید فکر دوست شدن با دختر رو از سرمون بیرون کنیم ؟؟؟ یا نه ؟

    1. سلام آقا امین عزیز

      واقعیت اینه که این دوستی، جایگزین عطش به ازدواج میشه و باعث میشه برای دوستی های پاک و عمیق با پسرها کمتر سرمایه گذاری فکری کنید. به همین خاطر نمی گویم که با اذیت کردن خودت این حس رو از سرت بیرون کن. می گویم همه آدم ها را دوست داشته باش اما به دختری که ازدواج با او از طریق رسمی قطعی نشده و اتفاق نیفتاده، احساست را بروز نده و کشش های خودت را به سمت تغییر فرهنگی اطرافت و تلاش بیشتر برای زودتر فراهم کردن شرایط ازدواجی زیبا و امن را حرکت بده.

  9. سلام من ۱۸سالمه عاشق یه دختر ه که تو محلمون زندگی میکنه شدم که ۳سال از من کوچکتره تا حالا با ایشون حرف هم نزدیم حتی سلام هم به هم نگفتیم یعنی اصلا نمیدونه که من دوسش دارم تا حالا با دختری دوس نشدم و نمی خوام که با ایشون هم دوس بشم چون تو شهر ما دختر رو زود شوهر میدن میترسم که از دستم بره واسه همین میخواستم راهنمایی م کنید اول اینکه چطور میتونم بهش برسم دوم اینکه میخواستم موقع برگشتن از مدرسش جلوشو بگیرم و بهش بگم که دوسش دارم البته فقط همین وگر نه قصد دوست شدن ندارم ولی میترسم که نارحت بشه حالا ممنون میشم اگه راهنماییم کنید البته تمام تفاهم ها هم بررسی شده هم از نظر خانوادگی و هم از نظر شخصی. (البته خانواده ام هیچی نمیدونن اگه بدونن بیچاره میشم.)

  10. با سلام خدمت مدیر وبسایت
    بسیار سایت عالی و خوبی دارید!!! بنده کاملا با حرف های جنابعالی موافقم. اما یک سوالی داشتم
    بنده خودم درباره ی عاشق شدن تحقیق کردم. ولی جواب دین اسلام این است که عاشق شدن چشم انسان را کور می کند و در حدیث از امیر المومنین(ع) هم داریم.
    آیا با این وجود نباید عاشق دختر مورد علاقه خودمان شویم آن هم از راه حلال؟

    1. سلام برادر عزیز
      لطف دارید.
      عشق چند جهت دارد. از جهتی موجب می شود برخی عیب های طرف مقابل را نبینیم اما این دلیل بر بد بودنش نیست. قرآن درباره همسر، تعبیر جان را به کار می برد. همسر شما، جان و خود شماست. از این نزدیک تر؟ روایات بسیاری درباره دوست داشتن مومن نسبت به همسرش آمده است. روایاتی درباره محبت فی الله داریم که نتیجه آن این است که محبت همسر، دوست خوب، خانواده و … می تواند در راستای محبت الهی باشد. این ها تعبیرات بزرگی است.

  11. سلام خسته نباشید یک مشاوره از تون داشتم من پسری ۲۵ساله هستم ۸سال پیش در اثر تصادف پای چپم را از زیر زانو از دست دادم ولی مشکل آنچنان زیادی در زندگی روز مره ام ندارم خودم هم مغازه دارم و میتوانم امرار معاش متوسطی داشته باشم ماشین وخونه در پایین شهر دارم لذا صرفا بخاطر معلولتی که دارم در امر ازدواج مردد هستم اگر میشه راهنماییم کنید بهتر است مجرد بمانم یا ….
    سپاس فراوان

    1. سلام پسر خوب!
      قطعا امکان ازدواج دارید. تردید نکنید.
      اما برای آنکه کسی به شما خرده نگیرد یا همسرتان در آینده حس نکند که اشتباه کرده است، سعی کنید دختری را پیدا کنید که او هم مشکلی جسمی و متناسب با شما داشته باشد که البته زندگی را مختل نکند همان طور که مشکل شما زندگی را مختل نمی کند. آن دختر هم شاید به خاطر مشکلی که دارد (مثل نارسایی کلیه، بیماری قند، نقص عضو و … ) همسری غیر از شما حاضر نباشد با او زندگی کند و در عین حال بی نهایت مهربان و دوست داشتنی برایتان باشد. چنین ازدواجی، حل شدن مشکل دو طرف است. هم شما و هم طرف مقابل.
      خواهش می کنم شما که می دانید با نقص عضو می توان بازهم زندگی زیبایی داشت، از بیماری یا نقص ظاهری طرف مقابلتان دلگیر نشوید. هرچند ممکن است امکان ازدواج با دختری کاملا سالم و خوب هم داشته باشید اما رعایت کردن تناسب، موجب زیباتر شدن زندگی برای هر دو طرف می شود. البته نه برابری بلکه نزدیکی شرایط.

      امیدوارم زندگی شیرین و زیبایی برایت رقم بخورد.

  12. سلام:ببینین دوستی یه مسئله مهمیه مخصوصا اگه باجنس مخالف باشه چون همه انسانهانیازبه دوستی ودوست شدن دارن چون ازدواج یه مسئله جداگانه است وربطی به دوستی نداره فقط بایددردوستی مرام ومعرفت داشته باشیم وازهمه مهمتربایدجنبه دوستی داشته باشیم مخصوصااگردوستمون ازجنس مخالف باشه یعنی به فکر سواستفاده ازهم نداشته باشیم جوونا حواستون باشه هرکسی ارزش دوستی نداره.

    1. سلام علی آقا عزیز
      بله. خیلی مسئله مهمیه. به ویژه دوستی با جنس مخالف.
      تذکراتی که آخر کامنتتان دادید هم خیلی خوب بود.

      اما به نظر ما ازدواج، مسئله جداگانه ای نیست و دقیقا محل تجلی و ظهور دوستی مترقی با جنس مخالفه.
      متاسفانه به خاطر عدم سلامت جنسی در جامعه، ازدواج به آن صورت که بایددیده شود نمی شود. ضمن اینکه آن دوستی که در ارتباط با جنس مخالف شکل می گیرد هم بعد از یک تا دو سال به تقاضای ارتباط بیشتر می انجامد.
      وقتی دوستی های خارج از ازدواج شکل می گیرد، عمق محبت ازدواج کم می شود.

      به نظر ما شکست ها و مشکلاتی که در ارتباط با جنس مخالف برای هر دو طرف به ویژه دختر پیش می آید، طبیعی این رابطه است. ایده ما این است: روابط محترمانه رسمی، حتی در دل محبت به همه آدم ها داشته باشیم اما خارج از ازدواج، با جنس مخالف ابراز نکنیم.

  13. سلام الان من میخوام دوست مجازی پیدا کنم

    اخه دیگه افسرده شدم چیکار کنم

    دوست دارم با ی کی درددل کنم

    اگه جوابتون اینکه با پدرم یا مادرم درددل کنم
    نمیشه چون خب خصوصیه و اگه بفهمند دمار از روزگار ما در میارن

    1. سلام آقای سهیل عزیز
      آیا احتمال نمی دید بعد از مدتی بفهمید اون آدم از نظر رفتار، فکر، ظاهر با شما اون قدر تفاوت داره که یه عمر از بعضی از این ویژگی ها بدتون می اومد؟
      آیا احتمال نمی دید شما اون قدر وابسته بشید و اون بدش بیاد و کم کم ضربه شدیدی به شما بخوره؟ یا برعکس به ایشون؟
      آیا احتمال نمی دید اصلا تظاهر کرده باشه که به شما نزدیکه و نزدیک نباشه و لااقل روی رودربایستی گفته باشه؟
      آیا احتمال نمی دید اصلا اون شخص، پیرمردی باشه که شما رو سر کار گذاشته باشه؟

      من میگم دردودل کردن خیلی مهمه. ولی آیا اشکالاتی که در این نوع ارتباطات وجود داره رو نباید ببینیم؟
      اگر ارتباطات مشکلی ایجاد نمی کرد که شاید خانواده هایی با ۵ مرد و ۵ زن با روابط ضربدری و هم زمان هم می شد تشکیل بشه. مشکل اینکه که خیلی از این روابط، نتایج فجیعی داره.

      راه حل کلی ما اینه که سبک ازدواج در جامعه ما عوض بشه کم کم. البته برای ما این تغییر به راحتی ممکن نیست. ازدواج دقیق تر و زودتر و آسان تر بشه و تعهد مرد و زن البته باید بیشتر بشه نسبت به هم.
      راه حل شخصی برای من و شما که در این جامعه نیازهایی داریم، اینه: دوست های صمیمی هم جنس فهیم پیدا کنیم. کسانی که ما رو درک کنند و بتوانیم به هم محبت کنیم. این مدل دوستی را در اسلام داریم اما متاسفانه به این مدل توجه نشده و حس می کنند نباید دو دوست هم جنس به هم بگویند دوستت دارم اما برای غیر همجنس مجاز می دانند.
      البته محبت به پدر و مادر و خانواده مهم است و ای کاش آنان با بچه های خود رفیق بودند. حالا که نیستند، با حفظ بخشی از اسرار در درون و نگفتن برخی به هیچ کس (حتی گاه همسر) می توان دوستانی هم جنس و الهی داشت.

    1. سلام پسر عزیزم
      فرض کن از نظر دینی هم مشکلی نباشد. به ویژه اینکه هنوز شما به سن تکلیف هم نرسیده ای. در حد روابط رسمی و سوال جواب هایی که مردم معمولا از هم می پرسند اشکالی ندارد اما اگر احتمال وابسته کردن، عادت کردن و مشغول کردن دارد، در این سن که شما برخی تلاطم های روحی آستانه سن بلوغ را هم داری، می تواند ایجاد مشکل نماید. پیشنهادم این است که دوستی ای شکل نگیرد بلکه روابط رسمی و محترمانه و انسانی را در حد نیاز داشته باشید.

  14. سلام.من۱۶سالمه.به دختری ازآشنایان که۳سال ازخودم کوچکتراست علاقه مندم.به خانواده اش هم این مطلب روگفتم واون هاهم درجریان هستند(واتفاقاقبول هم کردن)ولی یه مشکلی هست.نمیدونم چطوری بهش ابراز علاقه کنم که به سنش بخوره وازم رونده نشه.لطفااگه میشه راهنمایی ام کنید.

  15. سلام من خیلی تنهام یه دوست دختر واقعی میخوام فقط برای دوستی چه کاری باید انجام بدم تا با یک دوست دختر واقعی دوست بشوم ؟

    1. سلام برادر گلم
      خواهشم این است که قبل از اقدام به دوستی با یک دختر خانم، مشکلاتی که برای آینده زندگیتون برای شما و همسر آینده ات ایجاد میشه رو بررسی کن. برخی از آنها رو در مطلبمون ذکر کرده ایم. یه کم وقت بذار و در موردش فکر کن.

  16. سلام
    ببخشید چند تا سوال داشتم.
    من ۱۴ سالمه تو تیزهوشان درس میخونم از نظر دینی حساسم به یادگیری خیلی اهمیت میدم، طوریکه الان آذری ایرانی فارسی اینگیلیسی رو بلدم و عربی،آذربایجانی و ترکی استانبولی رو دارم یاد میگیرم.
    مقالات زیادی در این رابطه خوندم اما چند سوال دارم که میخوام بپرسم:
    ۱-قبل ازدواج که نمیشه فهمید طرف چجوریه؟ حتی بعد ۲۰ سالگی هم آشنا شی خیلی روشونو نشون نمیدن. دیدم که میگم! با توجه به این چه چیزایی رو ملاک قرار بدم؟

    ۲-از نظر دینی و … میشه با حرف ها و … اگر پایبند نیستن علاقه مندشون کرد یا اکثریت رو عقیدشون مسممن؟

    ۳-رابطه در چه حد باشه درسته؟

    ۴-یه نکاتی چیزی هست بگید.

    —-
    خارج از بعد♤میخوام برای تحقیق امسال سمپاد یه کتاب در مورد کل تاریخ اسلام جمع آوری کنم اگه کمکم کنید ممنون میشم.

  17. سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه یه حسی تو دلمه یه حس قشنگ وقتی یه انیمیشن چینی یا عاشقانه می بینم در خودم فرو میروم به خودم میگفتم کاش من یه دوستی داشتم خیلی مهمه اگه دوستی پیدا نکنم شاید افسرده بشم علان یه چیزی چیجوری و در کجا یه دوست دختر پیدا کنم خیلی مهمه

    1. سلام آقا عباس عزیز
      مدلی که مورد نظر ماست، نه تنها شما را افسرده نمی کند، بلکه از افسردگی های ناشی از شکست های عاطفی نجاتتان داده و موجب می شود ازدواج محکم تری داشته باشید و طبیعتا زندگی موفق تری. فریب فضاسازی دوستی را نخورید.

  18. سلام من تا به الان با دوازده دختر دوست شدم هشتبار اونا با من دوست شدن چهار بارهم من اما من فقط عاشق یه نفر شدم که سرش همه کار میکردم جلوی راش میومدم سر اینکه ببینمش دیر به مدرسه میرسیدم ولی یه بدی داشت همیشه مامنش باهاش میومد همه جا من تا حالا با خودش حرف نزدم ولی بهش کلی نامه دادم ولی حس میکردم نسبت به من سرده هربار میگفتم بیا ببینمت یا میترسید یا تمایل به اومدن نداشت تین عشق یه طرفه بود این برای من جالب بود که این همه دختر میخواهند بامن دوست شوند ولی من عاشق کسی شدم که تمایل بودن با من رو نداره . اخرین نامه ای که به اون دادم جمله ی اخرش این بود . اگه بری مییشی اسم دخترم اگه بمونی میشی مادرش بعد از اون دیگه خبری از اون نشد که نشد من ۱۶ ساله هستم و اون ۱۴ ساله خواهشا جوابم رو بدید تز وقتی ندیدمش مانند روانی هاشدم چون خیلی دوسش داشتم.

    1. سلام عرفان جان
      به نظر ما وقتی دو نفر با هم خوشبخت می شوند که ۵۰-۶۰ تناسب مطرح در ازدواج، برقرار باشد و این رابطه در مسیر درست و سرشار از تعهد دو طرف، احساساتشون رو به سمت تعهد دائمی یعنی ازدواج پیش ببره.
      با دیدن قیافه و قد و رفتارهای ظاهری افراد نمیشه این تناسب رو پیدا کرد و بنابراین بیشتر این رابطه ها به نظر ما به نتیجه خوبی نمی رسه. مشکل از بلد نبودن دوست دختر پیدا کردن نیست. مشکل از آسیب های ذاتی این راهه.

  19. سلام ، تشکر میکنم از سایت خوبتون و اینکه به فکر مشکلات مردم کشورتون هستید،همونطور ک خودتون مستحضر هستید جامعه متأسفانه یا خوشبختانه داره به سمت افزایش این رابطه ها پیش میره، و شرایط ازدواج هم سخت تر و سخت تر میشه، ومن جوون ک تازه اول جوونیمه به دوستان و اطرافیانم نگاه میکنم و یبینم ک اکثر اونا رابطه دارن ونداشتن دوست دختر تبدیل به یه ضعف شده و خیلی سخت میشه متفاوت با سایر مردم زندگی کرد وبه یاد ضرب المثل قدیمی ک میگه همرنگ جماعت شو ،آدم احساس میکنه ک نیاز داره رابطه ای رو شروع کنه ویا اینکه از جامعه کناره گیری کنه ، خوشحال میشم نظرتونو بشنوم

    1. سلام عزیز
      قبول دارم که فشار اجتماعی داریم. همرنگ جماعت شدن هم گاهی لازم است اما منطق قوی ای برای تصمیم گیری نیست. پیشنهادم این است:
      ۱- خوب مطالعه کنیم و بی تعصب، مشکلات این ارتباط ها را ببینیم.
      ۲- راه هایی برای اجتماعی بودن و البته درست زندگی کردن پیدا کنیم که زندگیمان مختل نشود و البته درست زندگی کنیم.
      ۳- کمی هم احتیاط کنیم که به دام تباهی نیفتیم. حتی اگر احتمالش کم باشد، ضررش خیلی زیاد است.

      موفق باشی برادر عزیزم

  20. سلام

    من یه دختر ۱۳ ساله هستم که دوست دارم دوست مجازی داشته باشم! من میدونم این ارتباط ها خوب نیستن و … ولی من فقط برای یه هم صحبت میخوامش و نه به قصد ازدواج یا چیز دیگری. خواهشا نصیحتم نکنید، من دیگه از تنهایی و نبود همدم خسته شدم.

    خونوادم هر کس به فکر خودشه. من میخوام با یکی ارتباط داشته باشم که باهاش درد دل کنم و کمی سرگرم بشم. فقط نمیدونم چه جوری دوست مجازی پیدا کنم؟ من باید چکار کنم؟ یه هم صحبت از جنس مخالف میخوام که تنهایی هام رو پر بکنه. من چکار کنم و چه جوری دوست مجازی پیدا بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول