پاسخ به متن ضد دینی سقف خانه ما سوراخ است …

به قلم حجت حاجی کاظم

متن شبهه نقل شده از حسین پناهی

سقف خانه ما سوراخ است، ولی در عوض مناره های مسجدِ خالی سر به فلک کشیده است… همسایه مان هر ساله مکه می رود، می گوید خدا طلبیده. خدایا، خسته نمی شوی از قیافه تکراریش؟؟ دوستانت چه قیافه های خاصی دارند … ریش، تسبیح، سجاده، با اسمت چه احترامی دارند . . . اگـــــر دوست بی ریش و تسبیح قبول می کنی، ما هم هستیم . . . اینجا می گویند برو دعایت را به فلانی بگو، پیش خدا آبرو دارد، شاید دعایت پذیرفته شود . . . خدایا نگو که پارتی بازی به عرش هم رسیده من به این جماعت دیوانه کـافر شده ام فقط تو را می شناسم و بس . . .

پاسخ شبهه

اگر مسجد و کتابخانه و مدرسه و حوزه و دانشگاه سقف سوراخ داشته باشند، علم می میره و سقف خانه های بیشتری سوراخ می شه.

اینطور نیست که خدا دوستانش رو از بین ریش دار ها انتخاب کنه بلکه اونها که دوست خدا می شوند، وقتی احتمال می دهند خدا اون ها رو ریش دار و تسبیح به دست (در کنار مهربانی و یتیم نوازی) بیشتر می پسنده، با میل قلبی، ریش دار و تسبیح به دست و … می شوند.

خدا همه جور دوستی را قبول می کنه اما دوست اونه که حرف دوستشو قبول کنه نه اینکه هر جور دلش خواست زندگی کنه و اون وقت بگه خدایا دوستی ما رو قبول می کنی یا نه؟!!

اینکه خدا دوست داره از آدم هایی که از ما بهتر هستند بخواهیم برامون دعا کنند، به خاطر این نیست که می خواد پارتی بازی راه بندازه بلکه سیستمی طراحی کرده که وقتی متوسل به خوب ها بشیم، شبیه خوب ها می شیم. (و صل علیهم ان صلاتک سکن لهم: خدا به پیامبرش در قرآن می گه براشون دعا کن تا آروم بگیرند.)

 

نکته: متاسفانه بسیاری از این نوع متن ها را به امثال حسین پناهی و صادق هدایت نسبت می دهند در حالی که ساخته و پرداخته دیگران است. به همین خاطر از واژه «منسوب» استفاده کردیم.

 

بقیه مطالب مشابه ما در پاسخ به متون ضد دین

 رو در رو با تاریکی - پاسخ به شبهات کفر

پاسخ به متن ضد دینی سقف خانه ما سوراخ است …

2 دیدگاه برای “پاسخ به متن ضد دینی سقف خانه ما سوراخ است …

  1. خوب حالا منسوب یا غیر منصوب حقیقت رو بیان کرده،،با چقدر هزینه مسجد ساخته میشه؟چقدر کارآرایی داره؟فضای آموزشی(آزمایسگاه،سالن ورزشی،کتاب خانه،،کلاسهای هنری و….اینا بحد کافی هست،،واقعا چند درصد برای اینا میتونین تخمین بزنین،،آیانبود اینها سقف خانه را سوراخ میکنه یا مسجد؟؟در طی ماه چند ساعت وچه کارهای مفیدی در مسجد انجام داده میشه؟؟مردم که میفهمند خواهشا خودمان را گول نزنیم

    1. سلام دوست عزیز
      صرف هزینه برای مسجد، و کارکرد اصلی مسجد عبادته. آیا می دانید عبادت چه اهمیتی برای رشد انسانیت انسان دارد؟ باید در این مورد بحث کنیم تا پاسخ روشن شود. اینکه کار مفید را صرفا فراهم کردن نخود و لوبیا بدانیم، به نظر ما کافی نیست.
      حتی از این حرف ها هم که بگذریم، هزینه ساختن بسیاری مساجد در حد هزینه ساختن دو یا سه خانه در محله است و این مسجد، محل جمع شدن بخشی از افراد محل برای مطرح کردن مشکلاتشان، آرام گرفتن از برخی استرس ها و … است. آیا در میان صد خانه، وجود یک مسجد معقول نیست؟ در همین مساجد معمولا خادم مسجد با خانواده خود که معمولا از قشری ضعیف هستند زندگی می کند. سری به مساجد بزنید و ببینید همین مساجد در سال چقدر کمک خرجی برای فقرا جمع می کنند.
      ضمن اینکه آن سخن اول را دوباره اشاره می کنم که به نظر ما عبادت برای انسانیت ضروری است. در جای خودش قابل بحث است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول